Interflora slår försäljningsrekord!

Plattformen som XLENT har utvecklat höll för trycket inför Alla hjärtans dag när Interflora slog försäljningsrekord med över 50 000 ordrar – varav nästan hälften under den 13-14 februari.


Den nya E-handelsplattformen som XLENT har byggt åt Interflora visar prov på sin kapacitet när försäljningsrekordet slog till på Alla hjärtans dag.

I höstas lanserades plattformen som har varit en stor satsning för Interflora för att kunna hantera försäljningen och ordersystemet för de 600 butiker som är integrerade med E-handeln.

”Det är fantastiskt roligt att slå försäljningsrekord och se att vår satsning på E-handel håller hela vägen ut. Alla hjärtans dag är den viktigaste dagen på året för oss och tillsammans med XLENT har vi tagit fram en plattform vi kan växa och fortsätta utveckla vår affär i”, säger Nina Lindvall, VD på Interflora

Bild: © Interflora


Relaterat material