Nu hjälper vi Aspia att komma igång

Nystartade företagspartnern Aspia är här för att utmana marknaden inom redovisning, lön- och rådgivningstjänster. XLENT har byggt Aspias nya webbplats som ska spegla det företaget vill stå för: en innovativ partner som hjälper företagare att förverkliga sina drömmar.


Den första juli lanserades Aspia, ett nytt konsultbolag inom redovisning, lön och rådgivning. Med 70 kontor och över 1100 anställda från start, skapades en ny aktör på marknaden med fokus på digitalisering och nyskapande tjänster för små och medelstora företag.

Att de dessutom har den lokala förankringen runt om i landet skapar ett närhet till kunderna som är unik.

”Webbplatsen är central i vår affär och en förutsättning för att nå vår vision att vara digitala, personliga och nära våra kunder. Samarbetet med XLENT har stärkt oss och tillsammans har vi utvecklat en helt ny plattform med fokus på företagares behov, som driver vår affär framåt” säger Gunnar Björkhag, Head of Digital Channels på Aspia.

Den digitala plattformen är stabil nog för ett företag som idag omsätter drygt en miljard och har höga tillväxtambitioner. Webbplatsen ska vara kreativ och säljdrivande och förse företagare med konkret kunskap. Ett team inom XLENT har på kort tid utvecklat en plattform för marknadskommunikation med stort fokus på leadsgenerering och aktivering. Valet föll på en teknisk bas av Episerver CMS och Salesforce ihop med analysverktyg från Google. Design och det kreativa arbetet står reklambyrån Volt för.

”Aspia är en nytänkande aktör inom sin bransch. Det har varit otroligt roligt att jobba med en så stor ‘startup’ som har ett så stort fokus på digitalisering. Tillsammans med Aspia och flertalet andra konsulter har vi lyckats ta fram en webbplats som är digitalt mogen och andas nytänkande inom branschen – precis som Aspia gör. “ säger Tomas Bylund, projektledare på XLENT.

Bild: www.aspia.se


Relaterat material