XLENT satsar på UX!

XLENT ser ett allt större behov av att hjälpa kunderna sätta användaren i förarsätet. Därför startas nu en nytt satsningsområde inom interaktionsdesign och användarupplevelser.


Genom att koppla ihop expertis inom digitala tjänster med användarnära designbeslut med tydligt affärsfokus vill XLENT bygga ännu bättre lösningar tillsammans med sina kunder. Därför startas nu ett nytt satsningsområde inom UX och business design.

Tomas Bylund leder den nya satsningen. ”Idag duger det inte att lösa ett problem med bara teknik. Hur användaren nyttjar ett system, hur det upplevs och hur ett beteendemönster kan förändras genom god UX är en stor del av verksamheters framgång.”

XLENT kommer att samla experter inom UX, interaktionsdesign, målgruppsanalys och customer experience design i ett nytt affärsområde. Rekryteringsprocessen är i full gång och Tomas har höga förhoppningar om att hitta rätt kompetens.

”Upplevelsen är den faktor som påverkar effektiviteten i en process allra mest idag. En dålig upplevelse får dina medarbetare att sluta använda ditt verksamhetssystem – och en bra upplevelse driver försäljning i alla dina kanaler.” säger Tomas.

Vill du vara en del av XLENTs satsning inom UX? Hör av dig till tomas.bylund@xlent.se!


Relaterat material