Prisad responsiv webb

XLENT var med och utvecklade den tekniska lösningen till SBAB:s nya, hyllade webbplats.

Utmaning

SBAB:s affärsidé är att skapa en ny bankupplevelse med det bästa kundbemötandet. De vill vara den bank i Sverige som är enklast att nå och förstå. När SBAB skulle ta fram en ny webbplats var det därför viktigt att göra den tillgänglig för alla olika enheter såsom datorer, läsplattor och mobiler. Webbplatsen skulle också utvecklas med välfungerande verktyg för att på ett lätthanterligt sätt kunna guida besökare till såväl små som stora beslut. En stor del i utmaningen var att hinna genomföra projektet under den tighta tidspress som rådde.

Lösning

XLENT fick i uppgift att tillsammans med SBAB:s IT-avdelning utveckla den nya webbplatsen vars grafiska design tagits fram av Ziggy Creative Colony. Vi har tillsammans skapat en layout med följsam (responsiv) design som implementerats i webbpubliceringsplattformen SiteVision.

Resultat

Den nya webbplatsen sbab.se fungerar för alla olika enheter och har prisats med utmärkelsen Guldhanden 2013, som tilldelas den publika SiteVision-sajt som bäst av alla uppfyller sitt syfte och når ut till sin målgrupp. XLENT är stolta över att ha kunnat leverera stor kundnytta med toppmodern teknik.

Om SBAB

SBAB erbjuder lån- och spartjänster till privatpersoner, bostadsrättsföreningar och företag. SBAB bildades 1985 och ägs av svenska staten. Antalet kunder uppgår till cirka 350 000 och antalet medarbetare till cirka 400.

Quote symbol

XLENTs insats var helt avgörande för projektet. Det var mycket tidspressat och utan XLENT hade det absolut inte varit möjligt att få till.

Per Thelin, Head of Digital Channels, SBAB

Jens Kristensen

Jens Kristensen

+46 708 778 077 Jens.Kristensen@xlent.se