XLENT har skapat en ny webbplats för Europas längsta Zipline
XLENT har utvecklat en ny webbplats för Little Rock Lake AB, hem till Europas längsta ziplinebana. Detta lyckade samarbetsprojekt, som involverade kunden, byrån Mediaspjuth, XLENT och deras LIA-studenter, har resulterat i en ökad digital närvaro för företaget.
XLENT har nyligen avslutat ett spännande projekt för Little Rock Lake AB, ett företag som erbjuder unika äventyrsupplevelser i Småland. Med en ziplinebana som sträcker sig över 4,5 kilometer, lockar Little Rock Lake besökare från hela Europa. För att möta moderna krav på användarvänlighet och estetik har XLENT utvecklat en ny webbplats som speglar företagets verksamhet.
Ett samarbete från start till mål
Little Rock Lake AB kontaktade XLENT genom Mediaspjuth för att skapa en ny webbplats. XLENTs webbteam i Umeå genomförde en teknisk förstudie och utvärderade olika plattformar för att säkerställa att den nya webbplatsen skulle uppfylla alla behov. Projektet genomfördes trots en begränsad budget, tack vare engagemanget av två LIA-praktikanter under handledning av Mikaela Olsson från XLENT.
Att handleda praktikanterna var en av de mest givande aspekterna för mig. Deras entusiasm och vilja att lära sig gjorde hela processen både utmanande och rolig. Samarbetet inom teamet och med kunden flöt på fantastiskt bra, vilket resulterade i en webbplats vi alla kan vara stolta över. säger Mikaela.
Teknisk genomföring och flexibilitet
Projektet började med designskisser från Mediaspjuth, vilket lade grunden för utvecklingen. Genom att arbeta i block och iterativt förbättra varje del, säkerställde teamet att webbplatsen blev både estetiskt tilltalande och funktionellt robust. Backend-utvecklingen genomfördes med C# och .NET 8, medan Umbraco 13 användes som CMS-plattform. För frontend valdes vanilla JavaScript.
Hela projektet var en spännande och lärorik upplevelse för oss praktikanter. Att få möjligheten att skapa en webbplats från start till lansering var otroligt givande. säger Emil, en av praktikanterna.
En webbplats för framtiden
Med den nya webbplatsen kan Little Rock Lake AB nu erbjuda sina besökare en förbättrad digital upplevelse. Webbplatsen är optimerad för både desktop och mobil, och innehåller stöd för flera språk, inklusive svenska, engelska och tyska. Under projektets gång använde praktikanterna olika tillgänglighetsverktyg för att säkerställa att webbplatsen följer best practices, trots den begränsade budgeten.
Vi är väldigt tacksamma för helhetslösningen som gjort att vi kunnat fokusera på annat i verksamheten under projektets gång. Tack vare detta så kommer vi snart presentera lite nya äventyr! säger Peter Szabo från Little Rock Lake AB.
Om Little Rock Lake AB
Little Rock Lake AB grundades 2012 av Jonas Grahn och har snabbt blivit en av regionens främsta äventyrsanläggningar. Företaget erbjuder lyxiga naturupplevelser och Europas längsta ziplinebana, som lockar besökare från när och fjärran. Anläggningen tar emot både enskilda besökare och grupper, såsom företagsevent, möhippor och skolklasser, och är populär bland besökare från Tyskland, Holland, Belgien och Danmark.
Med denna nya webbplats kan Little Rock Lake AB fortsätta att växa och erbjuda oförglömliga upplevelser för sina besökare. Kolla in den nya webbplatsen här.